Meddelande: avstängningar

Kent Nyberg nyberg.kent at spray.se
Tors Jan 18 21:14:46 GMT 2007

tor 2007-01-18 klockan 20:34 +0100 skrev Johan:

> Simon, vänligen håll dig till de riktlinjer som vid två tillfällen
> sänts ut till sändlistan.
>
> hälsn
> //Johan Sebastean

Simon håller sig inom riktlinjerna.  Simon redogör för läget.  Det är i
sak en tragisk rodogörelse - men inget att kritisera honom för, inte mer
än att vi nog alla redan vet sakernas tillstånd.

 Jag blir lite förvånad faktiskt.  Din förhoppning om att Ambjörn, som
du utsåg till moderator för listan, skulle bli arbetslös blir på ett
tragikomiskt sätt besannad. Gör du honom arbetslös genom att ta hans
jobb?

 Det vore kul att höra hur en stringent (?) argumentation för hur ett
starkt medmänsklighets-begrepp kan gå ihop med sympatier för SD. Det
vore ytterst intressant med anledning av att detta begrepp tycks
bannlysa folk till höger och vänster - och såvida ingen logik i
argumenationen finns så så kan ni ju fantisera ihop slutet bäst själva..
för en gång i tidens begynnelse fick jag lära mig att ur en motsägelse
kan allt härledas.  Så det så.  Både bannlysning och fyrtielva av
universums alla dimensioner.