Skall jag behöva ge detta till media för att få till stånd att en ny, ärlig representant tar över Linux- Ubuntus representantskap?

Thomas Lundberg thomas at mac.se
Tors Jan 18 09:20:39 GMT 2007

Spontant känns det väldigt underligt att privat förespråka ett totalitärt
system, medan man i egenskap av Ubuntu-talesman i Sverige förespråkar
öppenhet, frivillighet och medmänsklighet - så långt från totaliarism man kan
komma.
Jag har svårt att se hur man själv kan få ihop det.

Nu menar jag inte att man behöver vara en hippie för att vara representant för
Ubuntu (även om det kanske skulle underlätta, hehe...), men man måste nog
åtminstone vilja verka inom de demokratiska ramar som samhället, det svenska,
i det här fallet, är byggt på. Annars känns det lite... Ambivalent.

/Thomas Lundberg - aka. tomcat