och angående den märkliga flyttan av irc-kanalen

Johan liquoricetea at gmail.com
Sön Jan 14 19:16:30 GMT 2007

Kent Nyberg skrev:
> Hur kommer det sig att föreningen har att till nästkommande möte
> besluta om huruvida irc-kanalen #ubuntusverige  ska vara LoCots
> formellt erkända officiella kanal   när den redan påstås vara det?
> Någon av endera åsikterna  är ju felaktig.  Ett möte kan inte ha att
> ta ställning till något om inte detta något är hyfsat klart.
> Om nu kanalen redan idag är officiell kanal  så har mötet inget att ta
> ställning för eller emot, annat än att i efterhand ge moraliskt stöd
> åt flytten.  Då ska inför mötet också formellt klargöras att beslutat
> [...]
Kent,

bytet behövde ske omgående och beslut togs av mig som ordförande (i
enlighet med stadgar) att göra kanalen #ubuntusverige till officiell
kanal. Detta beslut är redan taget men kan ändras av medlemsmötet. Vad
ett ändrat beslut innebär får diskuteras efter mötet om det bli aktuellt.

Och jag ser det som mycket viktigt att detta tas upp på medlemsmötet då
jag ser att detta annars är en fråga som kan splittra vår gemenskap.

Den tidigare kanalen är privat och står inte under medlemsmötet.

Ställ fler frågor om det är något du undrar,

sebastean