Regeländring, på förekommen anledning - forumet

Johan liquoricetea at gmail.com
Sön Jan 14 18:51:41 GMT 2007

    "/Men har jag fel som förstår det här som att reglerna i princip är
    mer abstrakt form av föregående läge då Administrationen i vissas
    ögon tycktes godtyckligt bannlysa användare? För reglerna ger ju
    inga klara besked om vad som ämnas förbjudas mer än att det ska
    motarbete Administrationens mål och agenda/?"

Forumadministrationen arbetar under ledning av Michael Hamberg som är
forumansvarig. Jag innehar uppdraget som ledare, ordförande eller vad
man vill kalla det, och bär enligt stadgar ensam ansvaret att Ubuntu
Sverige fungerar och utvecklas, och det är jag som i mitt arbete för
detta har tillsatt Michael. Michael har sitt ansvar gentemot mig, och
jag gentemot medlemsmötet.

Administrationens agenda är därav medlemsmötets som enligt stadgar är
att sprida Ubuntu. För forumets del gäller detta i högst utsträckning
genom supporten. Denna regel förbjuder alltså att en forumbesökare på
forumet för en agenda som strider mot medlemsmötets baserat på
stadgarna. Anser medlemsmötet att jag i mitt uppdrag inte handlar i
enlighet med detta kommer medlemsmötet att överlåta mitt uppdrag till
någon annan.

Att föra fram kritik kan göras i syfte att direkt eller i längden
förbättra arbetet att sprida Ubuntu, vilket den förhoppningsvis alltid
görs. Och det är då inget regelbrott.

Jag har nu svarat på den biten jag kan med mitt uppdrag. Forumreglerna
står forumansvarig Michael Hamberg
<http://ubuntu-se.org/Wiki/MichaelHamberg> för och det
är han som kan svara vidare på dina frågor.

sebastean