Re: Tackar för mig

Micke Karlsson mmmicke at gmail.com
Tors Jan 11 13:26:32 GMT 2007

On 1/11/07, marwal <marwal at screentan.org> wrote:

> behöver gå

> Varför svarar alltid nuvarande ledningen för ubuntu sverige med att
> kringskära och avgränsa fri debatt?
> Trådar i forumet som blir för kritiska låses.
> Eller så kommer någon och kräver att det ska skapas tre nya trådar ur
> den gamla så att ingen människa orkar följa diskussionen.
> Sen postlistan började vakna och behandla ett ämne så tillsattes genast
> en moderator och nu ska den avdelas.

Nu har du blandat ihop mig med någon annan tror jag. Jag är inte en del av
ledningen. Vad är felet med att dela upp listan i en föreningsdel och en
supportdel? På vilket sätt skulle det hindra någon debatt på samma sätt som
låsta trådar osv?

En uppdelning av listan tjänar vi alla på. T.ex. Svenska Linuxföreningen har
det på detta viset, och det är ingen där som anklagas för att kväva någon
debatt genom att skilja på support- och föreningsfrågor.

/den andre micke (som kanske borde skaffa sig ett alias)