Så fel jag hade!

Jan Braunisch x at r6.se
Tors Jan 11 01:28:53 GMT 2007

torsdag 11 januari 2007 00:14 skrev Johan:
> Vadå omöjligt? Att gilla något ämne behöver knappast betyda att man har
> full koll på vad din utbildning nu innebär. Jag föreslår att när du ändå
> pluggar på universitet att du kollar upp om det ges kurser i Semantik.
> Möjligen kan du kolla upp boken Logic in Lingustics också (Jens Allwood
> m.fl.). Retorik kan vara av intresse för dig också. Kolla även Google och
> sök på "tvångstankar".

Först måste jag säga att jag uppskattar det ironiska sätt du har skrivit detta
brev på.
Jag står fast vid att om man går TEKNISKT basår och är intresserad av fysik,
så kan man inte tro att teknisk fysik är ungefär samma som byggnad.
Tack för boktipsen.

> Lägg märke till att detta är mitt första inlägg i denna mailinglista och
> varför jag valde att börja nu var att jag är innerligt trött på nedan
> citerades spamliknande massutskick. Jag vill ha lite variation i min inkorg
> men när det står Jan Braunisch på var och varannat mail så åker allt fler
> mail i papperskorgen, trots gott om utrymme i gmailkorgen.

Jag har kommit på ett bra svar på denna kritik:
Den som skickar ett debattinlägg riktat till mig är rimligen med på att det
kommer att leda till ett svar i samma kommunikationskanal, vare sig denna
kanal är irc, privat epost, postlista, tidningsinsändare, etc.

Jag ber er räkna antalet brev som jag har skrivit som inte är svar på något
som skrivits på postlistan.

mvh Janne