Konflikten, viktigt

Christian Larsson chl.tux at gmail.com
Tis Jan 9 11:22:16 GMT 2007

Jag vill påpeka innan att jag jämfört med dig är utbildad inom psykologi på
universitetsnivå.

Det du sa i irc kanalen är helt befängt!!
Hjärntvättning är för det första något som tar mkt tid och som oftast
radikalt
ändrar en persons personlighet,beteende eller uppfattningar och åsikter.
Ett finare ord för det och mer korrekt som dock ibland ses som mindre
exrremt är indoktrinering. Ingen av dessa (som dock är nästintill synonyma)
är tillämpbara.
Däremot finns det något som kallas social påverkan där man räknar med runt 6
standardsätt att påverka en person. Möjligheten att Sebastean skulle vara
såpass kunnig om dessa, att han medvetet använder dom för att påverka de
andra moderatorerna anser jag vara minimal.

Man kan dessutom börja undra vad det är för problem du har. Du är ständigt
ute efter att smutskasta Sebastean. Du tycks inte sky några medel för att få
din vilja igenom. Att du dessutom slänger ur dig helt ogrundade anklagelser
om hjärntvättning och Gud vette vad. Jag tycker det är dags för dig att
lugna ner dig o växa upp. Det du gör är omoget och liknar mer trakasier än
något annat.

ps. Om du känner att ditt liv har blivit så himla berikat av att ha bidragit
till det här jäkla tumultet och sandlådebråket, och att slänga ur dig dynga
tycker jag du skall besöka någon slags rådgivare för samtal.

/För din framtida mognad, Christian