Re: Samlade åsikter och klargöranden om sebastean

Christian Larsson chl.tux at gmail.com
Mon Jan 8 09:19:58 GMT 2007

2007/1/8, Jan Braunisch <x at r6.se>:

> Det har inte varit någon omröstning om någon avsättning någonstans.
> Däremot en
> namninsamling som i princip alla personer som skrivit på legitimerat genom
> att just skriva på den. Om jag skulle startat en namninsamling och sedan
> ingen skrivit på den så skulle det jag gjorde vara fel. Dock visste jag
> att
> missnöjet var så stort att många skulle skriva på den, och det har visat
> sig
> vara rätt.
> Summan av kardemumman: jag anser att det var helt rätt att starta
> [...]

Jag tycker allt det här låter som gnäll. Om ni känner för en namninsamling
så visst, kör på!
Men försök sluta hålla på o gnälla i evigheter bara för o få några mer namn.
Ta det istället lugnt o vänta på årsmötet, rösta där bort de som ni inte
gillar (Sebastean verkar ha blivit något slags hatobjekt). Det är så
demokrati funkar. Vad ni gör här låter snarare som någon slags missriktag
politisk valpropaganda och smutskastning.