Åtgärder

"Erik Lindquist/Idérik<erik@iderik.nu> "Erik Lindquist/Idérik<erik@iderik.nu>
Sön Jan 7 10:03:34 GMT 2007

Ingela Thalén påstås ha sagt "Vi skall verka för att ha det som en
målsättning.".
Ditt svar ligger på ungefär samma nivå. (Lova inget vi kan bli avkrävda
ansvar för i ett senare skede)
Jag tror inte jag är ensam Ubuntuvän som förväntar mig att de som leder
de olika verksamheterna inom Ubuntu Sverige, nu skall visa förmåga att
ta sitt ansvar och just leda verksamheten.
Det är ju så att när det blåser ljumma vindar kan matroserna segla
skutan, men när stormen drar in behövs en kapten med kunskap och
erfarenhet som kan leda verksamheten. Detta gäller naturligtvis alla
funktionärer som har ett ledande uppdrag i organisationen.
De som inte nu, i handling, kan visa att de klarar sitt uppdrag, bör
precis som vilken företagsledare som helst lyftas åt sidan och ersättas
av någon som kan hantera den. Jag läste motsvarande skrivet av någon
någonstans i vårt forum. Det stod också att detta inte är något
personligt, utan bara ett sätt att få "rätt man på rätt plats" för
företagets bästa.

Den som leder verksamheten skall också passa sig för att hamna på dubbla
stolar där han/hon skall leda sig själv. Man kan hamna i en situation
där man blir både advokat och domare.

/Erik