Ny officiell chattkanal (irc)

Johan liquoricetea at gmail.com
Fre Jan 5 20:11:59 GMT 2007

Hej Ubuntuvänner!

Vi startar härmed officiellt upp IRC-kanalen *#ubuntusverige *som
ersätter den tidigare (nätverket är precis som tidigare
/irc.freenode.org/.) Den tidigare kanalen kommer att finnas kvar men
kommer inte att stå under Ubuntu Sverige.

Samtidigt vill jag meddela att uppdraget Chattansvarig införs. Vår
chattansvarige blir Johan Haals (Louie) som har flera års erfarenhet av
IRC. Han har tidigare ordnat vår IRC-bot (server) på vår
diskussionskanal med flera funktioner, samt har visat att han kan axla
ansvar iom. att han hittills skött utskick av Ubuntu-skivor till
beställare på vår webbplats på ett fullgott sätt.

Se www.ubuntu-se.org under fliken IRC för mer information.

Välkommen in på /#ubuntusverige/ på  /irc.freenode.org/.

      Bakgrund

Vår tidigare chatt-kanal på IRC står inte längre under Ubuntu Sveriges
kontroll. Jag som ledare för Ubuntu Sverige är sedan en dag tillbaka på
vår tidigare kanal fråntagen administratörsrättighet, lösenord har
bytts, och jag är avstängd och kan inte gå in på kanalen. Ingen med
uppdrag som utgått från medlemsmötet, det högst beslutande på Ubuntu
Sverige, har administratörsrättighet eller lösenord.

hälsn
//Johan Sebastean