Re: -avstängd-

Oscar Carlsson osccar at lysator.liu.se
Fre Jan 5 18:45:26 GMT 2007

Vill börja med att gratulera till erkännandet som förening!
Nu börjar arbetet att få det hela seriöst och fungerande - just nu
tycks detta vara en ganska lång process, då hela föreningen i sitt
nuvarande skick är ett jävla skämt.

De senaste dagarnas korrespondens har lett mig till följande slutsats
- - även om "ledaren" (som inte är en vald ledare längre, iom
föreningsbildningen) kanske har stöd bland en del i föreningen har
han helt tappat kontrollen över situationen med allt, har ett flertal
extremt högljudda kritiker och har på ett ytterst oprofessionellt
sätt bemött kritik och diskussioner.

Mitt förslag till handlingsplan för att återupprätta förtroendet för
styrelsen (som inte ens är vald iom föreningsbildningen!) och försöka
skapa någon grund för arbetet inom föreningen:

Ledaren bör avgå med omedelbar verkan - förtroende saknas, och för
att undvika att föreningen skadas mer av detta bör en ny ledare
(ordförande?) väljas.

Medlemmarna bör kallas till ett extrainsatt krismöte för att välja en
ny ordförande och styrelse.

Mål och syfte med förening, forum och epostlistor bör formuleras en
gång för alla.

Ta omedelbart bort alla moderatorers rättigheter. Välj en moderator,
mer behövs inte. Ta ner moderatorns arbete till att flytta rätt
trådar och ta bort spam, _inte_ rätta inlägg, bannlysa oliktänkande osv.

Jag bryr mig egentligen inte om vad som försigår på forumen - det jag
bryr mig om är att detta har gravt misskötts och att detta smittar av
sig på hela föreningen.
Så här kan man inte bedriva arbete i en seriös förening, nu är det
som om ett gäng 5-åringar har börjat bråka och alla försöker skrika
högst samtidigt.

Oscar