Re: Fläktar och så...

rancor therancor at gmail.com
Sat Aug 11 15:37:45 BST 2007

Det beror nog lite på, men jag skulle tro att dessa siffror från Seagate är
något över medel för denna hårddisk är för mer extrema tillämpningar
http://www.seagate.com/www/en-us/products/consumer_electronics/ee25_series/
"Operating ambient temperature of –30°C to +85°C"

Därför tror jag att en normal hårddisk skall vara 0°C till +70°C

Mina brukar ligga på runt 40°C-50°C

// rancor