avahi-daemon och Feisty

gigli gigli at swipnet.se
Ons Apr 18 13:39:21 BST 2007

Hej

Måste bara fråga om det är någon som vet. Har använt Feisty sedan de
sista alphorna, och de har varit stabila och trevliga förutom en del
mindre missöden vid diverse uppdateringar. Har en blandad datormiljö
hemma med windows, mac och linux.

Mitt problem är att jag kulle vilja dela ut mitt musikbibliotek via
mt-daapd, men det verkar som om denna bara fungerar med avahi-daemonen
(som inte vill fungera med unicast .local domain), som vägrar starta.
Varhelst jag läser kan jag inte få det att fungera (har försökt via
avahi hemsidan där det skulle finns en workaround, fungerar inte för
mig). Är det någon som har en lösning på detta eller kanske det finns
någon annan lösning är mt-daapd och avahi för att del ut biblioteket
till mina macar med iTunes?

MVH
Martin