Mailserver

Johnny Chadda johnny+ubuntu at chadda.se
Fre Apr 13 16:42:46 BST 2007

> Det har jag gjort men inget händer. När jag försöker med  telnet till
> mindomän 2525 så får jag bara ett  meddelande om att det inte finns
> någon service på den porten. Men när jag gick in i /ect/services och
> äddrade smtp från 25 till 2525 så får jag svar men jag får fortfarande
> ingen post till kontot.

Så du har redan satt upp en relay? I såna fall måste du kika på
loggfilerna på relayen och se vad som händer med mailen när den kommer dit.

Har du inte satt upp en relay, utan bara ändrat porten på din lokala
smtp-server kommer det inte att fungera. Mailservrar på internet måste
köra på port 25.

Angående port 2525 i master.cf, kan du ha två stycken smtpd-rader. En
för port 25 och en för 2525 eller vad du nu väljer.

Johnny