MythTV med svensk digital-TV?

Martin Magnusson martin at eyra.se
Tis Apr 3 10:09:49 BST 2007

Det här frågan har inte direkt med Ubuntu att göra, men det kanske finns
folk här som kan svara på den ändå.

Jag är sugen på att ställa i ordning en dator för att spela in TV till
hårddisk, kolla på TV med timeshift och så vidare á la TiVo. Det ska gå
att göra med MythTV, om jag har fattat rätt.

Funkar det med svensk digital-TV (Telia eller Boxer)? Kan man få upp en
tablå med program? Kan man spela in? Krävs det något särskilt TV-kort,
eller kan man koppla ett vanligt analogt TV-kort via digitalboxen och
köra ändå?

/martin