Re: edgy knot-3 nätverks problem

Henrik Hellerstedt hhellerstedt at gmail.com
Tis Sep 19 12:11:32 BST 2006

Tack, kollade där och insåg dirket att det inte var samma problem som jag
hade, dock fick det mig att tänka lite till och jag kom på att detvarken med
SSL/SSH eller något specifikt protokoll att göra...

Efter lite trial and error så kom jag på att
echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_window_scaling
löste mitt problemet... Varför vet jag dock inte :)

mvh/Henrik

2006/9/18, Kristoffer Lundén < kristoffer.lunden at gmail.com>:

> Kolla Edgy-avdelningen i Ubuntuforumen, jag såg nåt där om fler som hade
> problem med olika krypterade protokoll för några dar sen, men jag såg ingen
> lösning vid tillfället. Kan mycket väl ha dykt upp ngt nu.
>
> -- Stoffe

> Uppgraderade precis (ominstallation) till knot-3 för att känna på den
> berycktade uppsnabbningen av Ubuntu...
>
> Dock har jag lite problem med knot-3, och då jag inte lyckas nå launchpad,
>
> wiki eller forum hoppas jag någon här kan bringa lite ljus över mitt
> problem.
>
> imaps och https verkar inte funka alls.

> [...]

Henrik Hellerstedt