Auto Data

Christopher christopher at ystad.nu
Sat Sep 9 18:40:06 BST 2006

Fredrik Gustafsson wrote:
> Eftersom du sa att CDn hette "Auto Data + crack". Crack är slang för ett
> skyddat datorprogram som man tagit bort kopieringsskyddet och/eller
> licensskyddet för.

Så jag borde kunna öppna den när jag blir mer kompetent om jag vill?

Mycket att lära..................

Jag vet inte om detta är rätt forum men jag är fortfarande kluven och
vilse om det här med, patent och copywrite mm.

Som en av omgivningeng påstodd gJag tror att om jag fick tillgång till
en sprängskiss eller en instruktion som t.ex ' Hur man reparerar en
Brigs & Stratton'  - visst skulle jag ladda hem den och det vet dom, att
många prata om service och information som om det redan...............
ammal gubbe numera :'(    är min bästa och ärlig önskan att kunna vidare
befordra och lär ut de positiva ting som jag har lärt mig under många
år....varför skall man annars leva?

Jag tycker att kunskap börde vara fri.

Jag tycker att det är vedervärdigt att utnyttja folk som inte förstå -
eller har möjlighet att tillskanska sig förutsättningar för att kunna
förstå.

De som utnytja andras svagheter för egen avans bör ej nå framgång
därigenom. (Även om det är temporärt).

Samtidigt är det klart att om man hitta på en grej som andra vill ha,
borde man kunna ta betalt för det, fast jag vet inte riktigt varför. Är
man politiker behöver man t.ex inte köpa bränsle för att man är
subventionerad av någon anledning, och även om detta är inte riktigt
sant så har man i regel en inkomst som gör bränsle inköp till en
pettitess jämfort med det som vanligt folk ................

Jag tror att det löser sig på sikt...............På nåt sätt,  det finns
folk i New York som har till yrke att gå ut och rasta hundar. Som en
'Dogwalker' kan man dra in ca: 18,ooo:- i dag, mer än en Volvo fabriks
anställd för att inte tala om sjukvården. De som  orgasnisera detta har
många anställda och är månads milionärer.

Min dotter har slitnings problem, hennes arbetsgivare vill nu blir av
med henne så fort dom möjligt....

Min Chevy Van som jag har stoppat i en gammal 5 cyl Merc diesel i har
jag kört på begagnat frityr olja i 1 år nu ca: 2500 mil och det fungerar
fint. Bra för miljön och plånboken :-) .

Sorry guys & girls  - too many beers.................

Nighty nighty