Stavningsfel i GDM i Edgy.

Daniel Nylander info at danielnylander.se
Sat Sep 2 12:23:57 BST 2006

Johan skrev:
> [...]

Detta måste vara något fel i Ubuntu. GNOME har följande strängar:

msgid "Restart GDM"
msgstr "Starta om GDM"

msgid "_Restart"
msgstr "Starta _om"

msgid "Restart computer"
msgstr "Starta om datorn"

Tog en titt i Rosetta... och vips! Där ligger felet.

"_Restart"
"Starta om gdm"

Hittade för övrigt otroligt ruttna översättningar av gdm i Rosetta.

"%s: Failed forking GDM slave process for %s"
"%s: Misslyckades med att gaffla GDM-slavprocessen för %s"

(det heter "grena" .. ändrat nu)

Jag har nu skrivit över hela gdm-översättningen i Rosetta med den
officiella upstream-översättningen.

https://launchpad.net/distros/ubuntu/dapper/+source/gdm/+pots/gdm/sv/+translate
http://l10n-status.gnome.org/gnome-2.14/PO/gdm2.HEAD.sv.po
http://l10n-status.gnome.org/gnome-2.16/PO/gdm2.HEAD.sv.po