Stapplande steg, men inget grafiskt användargränssnitt.

Johan liquoricetea at gmail.com
Fre Okt 27 08:11:37 BST 2006

Hej

Vet du om att det finns tre olika cd-skivor för Ubuntu. Skrivbords-CD,
Alternativ Installations-CD och Server-CD.

Du skulle kunna se efter så du inte råkat få dig server-cd:n (som
installerar Ubuntu utan grafisk miljö).

Hur som helst kan du prova att skriva följande:

sudo apt-get install ubuntu-desktop

Ange ditt lösenord. Du kan också prova att ta bort sudo framför eftersom
du kanske redan har administrativ behörighet.

hälsn
//Johan