hur komma åt ex mina dokument

Christian Gundersson christian at gundersson.com
Tis Okt 24 21:42:52 BST 2006

tis 2006-10-24 klockan 22:15 +0200 skrev Göran:
> Om jag installerar Ubuntu med dual boot, hur kommer jag åt ex Mina
> Dokument från Windows partitionen?
> Samma sak gäller övriga "bra att ha" program på samma partition, eller
> måste jag installera om allt under Ubuntu.
> Detta måste jag hitta en lösning på för att helt sluta med Micke Softs
> program. Förresten kanske man måste det iallafall när nya Windows kommer
> med ännu mer övervakning?!
> Göran

Hej Göran!

Om du installerar Ubuntu på en dator tillsammans med Windows så kommer
Ubuntu automatiskt att identifiera din windowspartition och montera den
åt dig. Jag kör ett dualbootsystem själv idag med Ubuntu och Windows XP
och min XP partition behövde jag inte göra ett dyft med, det låg en ikon
på mitt skrivbord med en länk till den partitionen som heter hda1 redan
från början. (Ska vara hda1 då Windows måste ligga på första partitionen
på den första disken).

Det är bara att tuta och köra. Förstår inte varför folk tycker att det
här med linux är så krångligt :)