Oups! I goofed MySQL - tappat bort root lösen

Chris Danyael danyael_x at hotmail.com
Tis Okt 24 13:40:20 BST 2006

Hepp!

Så var jag här igen, ne med en händelse som istortsett idiot förklarar mig
=)

JAg håller på och installerar Joomla på en LAMP server, men när jag försöker
göra det här

$ mysqladmin -u db_user -p create Joomla

så frågar den efter lösenord, men inget av de lösenord jag har fungerar. Jag
har varit mycket noga med att skriva upp alla lösenord till LAMP servern så
jag vet hur de ska stavas men mitt MySQL root lösenord fungerar inte, vad
har hänt?

Måste jag avinstallera mysql servern och ominstallera den?

Nån som vet?

Chris
(listans själv utnämnda klantarsle) =)