Re: Allmänt

Micke Karlsson mmmicke at gmail.com
Tis Okt 24 08:04:34 BST 2006

Eller så apt-get:ar man ;)

En av de stora fördelarna med Linux (speciellt debian-baserat) är ju
att man slipper surfa runt på en massa olika sajter för att hitta de
program man behöver. En enkel sökning i synaptic/adept räcker
förvånansvärt ofta. Eller ett enkelt kommando i terminalen, om man vet
exakt vad man letar efter.

Windows och andra proprietära system kommer aldrig kunna komma i
närheten av den smidigheten, på grund av licensregler som bara gagnar
tillverkaren, aldrig användaren.

/micke