Frågor om källkodenoch rekompilering av kärnan

Jan Braunisch x at r6.se
Fre Okt 20 07:41:39 BST 2006

Hej

Tyvärr kan man inte bara byta ut kärnan, utan man måste ladda ner, bränna och
installera 64-bitarsversionen, detta eftersom det är oerhört mycket mer än
bara kärnan som ska vara kompilerat för amd64.
Själv använder jag dock 386-versionen fastän jag har en amd64-dator, detta
eftersom en massa saker, t.ex. wine och flash är oerhört jobbiga att fixa
till amd64.

mvh Janne