Re: Upplösningen i inloggnings menyn

Tobias Andersen sedeki at gmail.com
Ons Okt 18 12:26:35 BST 2006

gdm körs väl under X så det är väl xorg.conf:en man ska ändra?
I värsta fall får du ta och redigera /etc/X11/xorg.conf själv.

$ sudo gedit /etc/X11/xorg.conf

skrev "Tony Hult" <tonyhult at gmail.com>
> :

> Hej.
>
> Jag är en ovan användare som vill fråga om det är möjligt att
> ändra
> upplösningen för inloggnings menyn och hur man då går tillväga.
>

> M.V.H Tony Hult (tonyhult at gmail.com)

Du kan sätta vga=794 (exempelvis) som
> option i menu.list
kernel /boot/vmlinuz-2.6.17-10-386
> root=UUID=3238db06-2f48-4340-8cfb-4cd1c0b855be ro quiet
> vga=794

Detta påverkar ju inte fönsterhanterarens upplösning... men det