Tv kort

Jimmy Hedman jimmy.hedman at southpole.se
Sön Okt 8 19:20:36 BST 2006

sön 2006-10-08 klockan 19:53 +0200 skrev Victor Edwardsson:
> Har planer på att använda min linuxburk som
> filminspelare, men skulle vilja ha tips på vilka tv
> kort som passar med linux samt vilka program som
> funkar bäst.
Jag har använt Hauppauge-kort och varit nöjd med dom, men dom är enbart
analoga. Jag har tyvärr ingen rekommendation vad du ska köra om du vill
ha DVB (Digital-TV). Jag kör ett Compro DVB-T 300 som jag inte är helt
nöjd med, men det fungerar och det har även en analog del, men bla
fjärrkontrollen strular.
Jag kan rekommendera MythTV, en riktig PVR (aka Media Center), komplett
med reklam-detektering, time-shift och bla möjlighet att packa om filmer
till lägre kvalitet eller tex DivX. Mycket trevlig applikation! Dock
kanske lite häftigt om du bara vill ha en TV/Video, men man får så
mycket mer när man väl börjar använda den.

// Jimmy