Problem med hostname?

Michael Andersson micke at mickeu.nu
Tis Okt 3 16:41:18 BST 2006

Hejsan alla,

Jag tror att jag strulade till det lite idag, men jag fårstår inte hur :)

För att göra en lång historia kort, jag har skaffat en voip box och
kopplat in den bakom min ubuntu maskin(zorg) som agerar router,och för
att få den att fungera så var jag tvungen att sätta igång en dhcp
server. Dnsmask hade jag installerat sen innan, men alla mina andra
maskiner har statiska ip så jag hade inte satt igång dhcp funktionen i
dnsmask. Men när jag väl gjorde det så kan jag inte använda \\zorg i
windows längre för att komma åt den, utan måste använda \\zorg.mickeu.nu.

Finns det nåt sätt jag kan fixa tillbaka det så att jag bara kan använda
\\zorg?
Michael Andersson - micke at mickeu.nu
http://www.mickeu.nu/