Start avUbuntu Sverige

Johan liquoricetea at gmail.com
Tis Nov 28 13:32:08 GMT 2006

Hej igen!

Beslut i protokollet har inte ändrats däremot har beslut som inte klart
tagits beslut kring skrivits till, och dessa beslut kommer att tas klart
på nästa medlemsmöte. Mot att ¤ ändringarna i protokollet har gjorts
öppet, ¤ att inget officiellt erkännande av protokollet har skett, ¤ att
anledningen för det är en registrering och ¤ att besluten kommer att tas
klart på nästa möte, väljer jag att tolka att mötet tog ställning till
det som skrivits till i protokollet enligt följande:

¤ Ubuntu Sverige som namn stod nämnt i rubriken till Stadgarna som
godkändes.
¤ Jag är redan indirekt godkänd ledare då ingen kritik enligt min
vetskap framförts mot mig som ledare, och då ingen
missförtroendeförklaring mot mig som ledare togs upp på mötet.
¤ Övriga poster i styrelsen (alltså de i medlemsrådet) tillsattes inte
på mötet (vilket inte heller var tänkt eftersom tid för nominering och
diskussion inte funnnits), och därmed tog mötet indirekt beslutet att
skjuta upp tillsättandet till en senare tidpunkt (möjligen till
nästkommande möte som beslutades till den 12 dec)

    /"Beslut fattades att bilda förening vid namn Ubuntu Sverige och
    Johan Lundmark godkändes som föreningens Ledare. Det beslutades att
    ledamöterna till Medlemsrådet samt revisorer skulle utses vid en
    senare tidpunkt."
    /

    Inför registrering tillägg i det precis skrivna men inte på något
    sätt officiellt godkända protokollet

Jag är medveten om att för mycket av arbetet och för stor del av
ansvaret för detta med föreningsbildningen har legat direkt på mig och
att jag skulle ha lagt ut mer av detta på fler personer. Men att göra
det är också något som kräver tid och framförallt energi. När
medlemsrådet snart blir tillsatt bör detta däremot inte vara något problem.

swe_henke har postat en bra standardmall på forumet att kontrollera mot,
jag läste den men hann tyvärr inte checka mot den att allt som behövdes
ta upp på gårdagens möte gjordes det.

Detta borde vi tydligt haft med på mötet och jag tar på mig ansvaret att
så inte skedde:

    Styrelsen ges fullmakt att vidta redaktionella ändringar i stadgarna
    om detta påkallas i sammanband med registrering av föreningen.

    Godkännande av ledaren

Jag avvaktar tills imorgon eftermiddag att skicka in ansökningen till
skatteverket och ber alla som har synpunkter på betydelsen av ovan
nämnda ändringar av protokollet, för att överväga att avvakta med
registreringen, att höra av sig hit till listan.

hälsn
//Johan Lundmark