stadgar antagna och framtida editering

Johan liquoricetea at gmail.com
Mon Nov 27 21:54:40 GMT 2006

Hej allesammans!

Idag gick stadgarna igenom utan nej-röster (två blanka) men det framkom
en del kritik på förslaget.

Jag skickar imorgon in registrering till Skatteverket som vi hoppas få
tillbaka snart!

Under tiden kommer jag jobba på ett utkast som ännu fler kommer att
kunna vara nöjda med efter antagande på mötet. Det finns många saker av
de som kom upp idag på medlemsmötet och saker som kommit upp tidigare
som jag har tankar på hur jag ska implementera och vad gäller
tillsättande av ledare kommer jag ta upp det till diskussion.

De flesta synpunkterna på stadgarförslaget (som idag antogs) har kommit
på irc på eller i anslutning till mötet. Jag tror därför det blir
alldeles utmärkt att ta tag i PsySine:s idé att börja ordna
diskussionsmöten på #ubuntu-se-mote mer avslappnade till formen än
medlemsmötet, och utan krav med mål i form av ett beslut.

Forumet och sändlistan är givetvis som vanligt öppet för idéer, kritik
och diskussion, men stadgarna i wikin är numera spikade. Jag planerar
att öppna sandlådes-stadgar för alla att exprimentera med :-)

Jag återkommer någon gång med info om det kommande diskussionsmötet..

På återseende!

hälsn
//Johan Lundmark (sebastean)