grubblerier,

Johan liquoricetea at gmail.com
Mon Nov 20 18:29:20 GMT 2006

Robin Sonefors skrev:

> Han är inte alls förbjuden att göra det. Det är hans privata pengar som
> han gör vad han vill med. Därför håller jag helt klart med Kent - om
> ubuntu-se ber om pengar bör ubuntu-se ha överblick på pengarna, vilket
> helt enkelt inte går att ha över johans privata ekonomi. Vad gäller
> skärmdumpar har väl alla sett piratbyråns bevismaskin[0]? ;)
>
> [0]: http://www.piratbyran.org/bevismaskinen/

Vet du några skillnader i hur stor kontroll en ideell förening har
mellan att en kassör står för ekonomin med ett konto som står på
föreningen mot hur det är för tillfället? Jag är kassör i en förening
och enligt mig är skillnaderna obefintliga, det enda det handlar om tror
jag är hur noga medlemmarna väljer att kolla upp kassören eller mig.

Och har du läst donerasidan? Jag kommer snart att ändra i texten så jag
citerar det som står:

    /Utskick av Ubuntu-skivor och tillhörande möjlighet att donera
    kommer att utvärderas på nästa medlemsmöte
    <http://ubuntu-se.org/Wiki/Dagordning>, där beslut om att bilda
    förening är nödvändigt, om mötet väljer att fortsätta med
    skivdistributionen. Fram tills dess står Johan Lundmark
    <http://ubuntu-se.org/Wiki/JohanLundmark> för konto och utskick av
    skivor som privatperson./

Johan