Finns det några svenska locale-hackers som kunde hjälpa till att fixa en_SE?

Kristoffer Lundén kristoffer.lunden at gmail.com
Mon Nov 13 19:42:19 GMT 2006

För bakgrund, se https://launchpad.net/distros/ubuntu/+source/libc/+bug/2098

Det omedelbara problemet är att om man som jag gillar att köra Ubuntu på
engelska men vill ha en svensk locale, så visas till exempel söndag som
första dagen i veckan. Detta beror på att det inte finns en locale för denna
förmodligen någorlunda vanliga konfiguration, i alla fall bland folk jag
känner. Senare i buggrapporten förklaras ungefärligen vad som krävs för att
fixa detta lokalt och icke-permanent, men sägs även att man skulle kunna
fixa en speciell locale för detta och förmodligen kan man få den inkluderad
upstream också. Det finns bland annat en sån locale för Danmark, så omöjligt
är det inte.

Nu undrar jag om det finns någon som sitter inne med kunskaperna och skulle
vilja skapa detta paket för en_SE så att man kunde skicka in det till Ubuntu
och därmed dels fixa alla eventuella små problem utöver söndag/måndag samt
fixa det permanent "ur lådan"?

-- Stoffe

--
Kristoffer Lundén