Kallelse till möte 4/11-06

Kent Nyberg nyberg.kent at spray.se
Sat Nov 4 13:07:51 GMT 2006

lör 2006-11-04 klockan 13:48 +0100 skrev Thomas:

> Hej. Mitt första inlägg på listan blir ett av "tyvärr..."-typen Illa.
> Nåja, hursomhelst jag har ingen möjlighet att närvara på mötet, eftersom
> det ska halloweenfestas med barnen hela kvällen.  Jag känner igen mig i
> mycket av det Kent skriver - kort framförhållning och helgkväll av den
> generellt sett sämsta tänkbara kombinationen för mig. Jag skulle tro att
> det vore bättre att planera in dessa möten en vardagkväll vid sådär
> 1900-2000 eller liknande - åtminstone om man - som jag - tillhör gruppen
> som Kent skriver om härnedanför.
> [...]

Vi får inte glömma bort att sådana här problem egentligen är av den goda
sorten.  Det är bra att vi  (även om det numera blivit mer av ett 'ni' i
mina ögon, min tid räcker inte) måste anpassa oss så att även de med
familj och jobb ska kunna delta. Problem är till för att lösas, och
problem får alla - och eftersom mötet är kallat till så blir det väl
ändå av, antar jag?  bättre med ett möte än inget alls, kan jag tänka.
Men nästa gång kan ju det tas i beaktande att inte alla kan sätta sig
vid datorn en lördagskväll på någon dags framförhållning.