MIDI-uppspelning

Kristoffer Lundén kristoffer.lunden at gmail.com
Ons Nov 1 09:49:21 GMT 2006

För att kunna använda musikprogram fullt ut kan man behöva fixa till kärnan
så att den får lägre "latency" (ungefär "fördröjning"). Har inte pysslat
själv med det, men sett en del om det så det kan vara värt att ta upp.
Kolla: http://wiki.ubuntustudio.org/index.php?title=Welcome%2C_Musicians%21och
http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=128 till att börja med. Den
kärnan som följer med Ubuntu är anpassad för många saker men inte just
(professionell) musikredigering.

Skulle också varit fint att se felmeddelandet på engelska, för ibland är
översättningarna rakt ur datatermgruppen = inte ens nära och så går det
förstås lättare att söka Google på de engelska felen.

-- Stoffe

On 11/1/06, Martin Olsson <martin at soptunna.se> wrote:

> Har du ett för enkelt ljudkort eller fel drivrutiner?
>
> //Martin

Kristoffer Lundén
✉ kristoffer.lunden at gmail.comkristoffer.lunden at gamemaker.nu
http://www.gamemaker.nu/