Ubuntu Sverige

Linnéa Björk Timm ladyfrost at dory.nu
Sön May 28 16:58:36 BST 2006

> Det här är inte direkt ett svar till Jonas.
>
> Men, är det inte någon mer än jag som tröttnat på allt gnäll om vad som
> får
> och inte får göras, och allt gnäll när sedan någon råkar "bryta" mot
> detta?
>
> Vad är problemet - varför sätter vi inte bara upp en mailinglista a la
> ubuntu-se-support , låter folk ställa de frågor de känner att de behöver
> Sen kan man ta övrigt, typ gnäll som det mest verkar vara, här.
>
> Eller är jag lite orealistisk nu?
>
> Oscar

Personligen förstår jag inte varför det blir gnäll - så länge ingen agerar
otrevligt eller bryter mot lagar tycker jag att vi bör ha högt i tak och
hjälpa hellre än stjälpa.

Som vi kom fram till tidigare: support är mycket välkommet på denna lista,
som numera har listbeskrivningen "Den här listan är avsedd för _allt_ som
har med Ubuntu att göra och är skrivet på svenska."

Den beskrivningen tycker jag är lätt att följa. Det viktigaste är ändå att
folk känner att de vågar agera inom Ubuntu-se, skriva till listan, göra
inlägg på forumet, skriva i wikin mm.

--
Linnéa Björk Timm
ladyfrost at dory.nu