En undran kring dokumentationen i ubuntu 6.06 (speciellt en grej kring rar.)

Kent Nyberg nyberg.kent at spray.se
Fre May 26 18:53:30 BST 2006

Jag kollade precis på den dokumentation som finns i Ubuntu 6.06. Om man
går in på System->Hjälp->Systemdokumentation och sedan klickar på
Skrivbordsguide -> Konfigurera ditt system ->Skrivbordsknep.  På punkt
4.1.12 står då följande:

        Installera paketet rar från förrådet Multiverse (se Kapitel 2 ―
        Lägga till, ta bort och uppdatera program).
        Kör:
        sudo ln -fs /usr/bin/rar /usr/bin/unrar
        Dubbelklicka på en rar-fil för att öppna den.

Kan det verkligen stämma?  Hur kommer det sig att paketet rar från
multiverse inte självt ordnar den symboliska länken om den krävs?
Jag tycker det verkar något underligt att sådant kan komma från
officiell dokumentation.
Jag misstänker starkt att det här är något som inte kommer ändras nu
inför 6.06 hur galet det än är eller inte är, så jag skickar ett mail
till vår sändlista med oadresserad undran istället. Ska det vara så här?