Programmerare?

Niclas Pettersson nicks at nicke.com
Tors May 25 21:57:15 BST 2006

Jag kodar (på jobbet) i C#. VB3, VB6, ASP, ASP.NET
Men hemma på ubuntudator har jag installerat CodeBlocks och försöker
lära mig C++
Jag har testat lite PHP mot mysql och upptäkt att det inte var svårare
än ASP mot sqlserver.
Jag har också skrivigt några cgi program i C där jag kodar mot en
mysql-server.

Jag läser just nu "Lär dig C++ på 21 dagar på Linux" som jag köpte innan
jag insåg att den finns för nedladdning.

Jag tycker att det är en jättebra ide att skriva nått program för att
slippa redigera så mycket i config-filerna.
Det jag saknar just nu är ett program för att att öppna portar, dvs
redigera iptables.config
Men det finns säkert redan ett sånt program, det är bara det att jag
inte har hittat det ännu :-)

Jag undrar om ni har några bra länkar till PDF-böcker om programmering
på Linux.
Samt om någon har programmerat med QT, JACK och kanske mot USB-porten.

/Nicks