Problem med trasiga partitioner

Johan Westin johan at globetree.org
Tis May 23 10:20:36 BST 2006

Jag installerade XP på ett opertitionerat utrymme som jag skapade en NTFS
parition på. Då skrev ju windows över MBR antar jag. Så för att starta min
ubuntu installation så körde jag in ubuntu cdn och körde en om installation
på grub.

Efter det så försvann min ext2 och linux swap partition från partitions
tabellen. Sen dess har jag inte rört den delen av hårddisken.

Johan