nfs-server

Johan liquoricetea at gmail.com
Sön May 21 19:55:56 BST 2006

Ja visst är det bra att det går att få support över mailarlista för den som
bättre gillar det. :)

Men tycker inte riktigt jag fick något svar på om beskrivningen talar om att
listan också är till för support?

> "Den här listan är till för generell diskussion runt Ubuntu Sveriges
> aktiviteter, webbsidor, intressen och relaterade ämnen."

Här har jag ett förslag på en mer heltäckande och korrekt beskrivning:
*Den här listan är till för information och diskussion kring Ubuntu sveriges
aktiviteter, webbsidor och intressen och andra till Ubuntu sverige
relaterade ämnen.*
**
"andra till Ubuntu sverige relaterade ämnen" kan ju innefatta även support
men eftersom support är en rätt stor sak tycker jag ändå det borde nämnas,
så att sånna som jag ;) inte missförstår och så att det är fler som vågar
posta supportproblem och inte behöver kännas sig osäkra på om tråden är till
för det.

*Den här listan är till för support, och information och diskussion kring
Ubuntu sveriges
aktiviteter, webbsidor och intressen och andra till Ubuntu sverige
relaterade ämnen.*

Något tung mening men den är heltäckande och korrekt.

En annan variant av det hela hade varit att göra en lista endast för support

*"Den här listan är till för support"*

Då kan man välja att prenumerara på båda listorna eller bara en och enda
skillnaden borde vara att den som prenumerarar på båda får mail från två
adresser..

Vad tycks?

Johan