En fråga om Evolution och notis för mail som inte sorteras.

Kent Nyberg nyberg.kent at spray.se
Tors May 18 14:54:20 BST 2006

Hej på er,
Jag vet inte om den här listan är menad för frågor kring vanligt
användande av Ubuntu men jag har ett litet problem jag undrar över. Jag
har precis ställt in gaim och gajim att spela upp de allra sötaste
meddelanden för meddelandenotis. I all hast kom jag att tänka på att det
vore bra om evolution gav mig notis för vissa typer av mail.
Jag får en himla massa mail (speciellt ubuntu-bugs) så jag vill inte ha
att ett ljud spelas upp för *alla*.
Som jag ser det är mitt problem det omvända mot hur evolution hanterar
det. Evolution kan, som jag förstår det, via filtera spela upp ljud och
annat. Men jag vill alltså att de mail som *inte* filtreras ska trigga
ett ljud.
Är det någon som gjort något liknande?

Vad gäller de gulliga ljudfilerna finns de här:
http://leviathan.kicks-ass.org/tmp/Mina%20Ljudfiler/   :)

MVH Kent Nyberg.