Filer försvinner när ssh:ar

Johan liquoricetea at gmail.com
Sat Juni 24 14:39:33 BST 2006

4gb, jo är nog därikring det gick snett. En av partitionerna var NTFS.
Vet inte om det bara var där det uppstod problem men det är möjligt. Har
inga gb:s-filer utan var bara den gemensamma storleken som kom upp i
flera gb. Överföringen tillbaka gick i stort sett smärtfritt (får aldrig
antalet filer att stämma exakt) och då gick det från och till
linuxdiskar men tog också bara några mappar i sänder på högst kanske 2 gb.

Hade på tillbakavägen startat nautilus i terminal och fick inga
felmeddelanden.

Problemet är rätt akut eftersom jag inte fick några felmeddelanden
(möjligtvis om jag hade startat i en terminal) och för att nedladdningen
såg ut att flyta på bra med statusvisare som vad jag såg gick hela
vägen. Hade inte vetat att filer saknats lite här och var om jag inte
jämfört storlekarna på mapparna på egenskaper.

Provat överföra mappar med små filer men med stort innehåll totalt?