Re: TV¤. anytime men ite för oss..........

Helgi Örn Helgason sacredeagle at gmail.com
Ons Juni 21 14:44:52 BST 2006

21 jun 2006 kl. 08.50 skrev Karl Järnhammer:

> Tack för de kommentar hittills i ämnet. Jag vill inte släppa detta.
> Jag har länge ogillat det sättet som många institutioner gagna
> enbart en kommersiell bolag till nackdel för andra ofta bättre, och
> i somliga fall ideella lösningar. Finns det någonstans statistik på
> antal Svenska uppdelade på OS? Det vore intressant att se hur många
> individer TV4 tycker är ointressant!
>
> KJ
> Systemet är tyvärr bara anpassat för Windows, Internet Explorer och
> MS Mediaspelare. Det har visat sig att problem uppstår med exvs.
> [...]

Att 90% av TV4as besökare kör IE må vara sant, men det finns kanske
en anledning till att man inte använder en annan webbläsare när man
besöker TV4 på nätet och råkar kanske dessutom köra Windows! Men i
det stora hela används inte IE mer än ca 60-80% (beroende på vem som
räknar) enligt statistik. T.ex. dessa:
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=0

Detta är iofs inte vad som borde styra utan snarare det faktum att så
gott som 100% av av dem som använder datorer och internet har
möjlighet att köra Firefox, vilket inte är fallet när det gäller IE.
Att mötas av "SF-Anytime kräver en PC med Windows" när man besöker
tv4-anytime.se känns en spark i magen.
En rättvisande slogan för TV4Anytime borde alltså vara "TV4Anytime,
exklusivt för Microsoft Windows användare och ingen annan".

Helgi Örn