TV¤. anytime men ite för oss..........

Karl Järnhammer jernhammer at ystad.nu
Tis Juni 20 21:03:01 BST 2006

On Tue, 20 Jun 2006 19:40:24 +0200, skrev jag till__
support at tv4anytime.se

> Det är synd att ni har valt världens sämsta browser som standard -
> kommer ni att sansa er och göra tjänsten tillgängligt för andra och
> bättre program inom kort eller senare?
>
> Mvh
> KJ

Och detta är svaret:

Systemet är tyvärr bara anpassat för Windows, Internet Explorer och MS Mediaspelare.
Det har visat sig att problem uppstår med exvs.
Firefox och Mac framförallt med mediespelare och DRM (krypterat) material.
Vi har därför valt att göra på detta sätt, då det ger över 90% av våra besökare möjlighet att utnyttja tjänsten, utan att drabbas av tekniska problem.

Till exempel, Mac klarar av att hantera DRM 1 medan vi ibland använder DRM 7.

Bollen ligger både hos oss att utveckla vidare, men även hos de som tillverkar de andra programmen att utveckla så att de kommer lika långt fram som Microsoft faktiskt är.

Med vänlig hälsning
Alex
Kundtjänst
TV4Anytime

Öppettider: Måndag -- Fredag, 08.00-23,30
            Helger           11,00-23,30
Telefon:    0942-476 25
support at tv4anytime.se