Nätverket startar inte

Michael Andersson micke at mickeu.nu
Sat Juni 17 15:55:37 BST 2006

Anlustningen är vanlig telia adsl 24/1 via deras adsl modem. Saken är den
att det har fungerat innan när jag körde gentoo utan problem. Problemet
uppkom med Ubuntu installationen.

micke at zorg:~$ cat /etc/network/interfaces
auto lo
iface lo inet loopback

auto eth0
iface eth0 inet dhcp

auto eth1
iface eth1 inet static
address 192.168.0.1
netmask 255.255.255.0

auto eth2
iface eth2 inet dhcp

auto ath0
iface ath0 inet dhcp

auto wlan0
iface wlan0 inet dhcp

Känns som att eth2, ath0 och wlan0 inte behövs, men är det riskfritt att
plocka bort dom, och stör dom om dom ligger med?