Intressant företag som bland sitt sortiment har en hel del linux och ubuntu-relaterar.

Kent Nyberg nyberg.kent at spray.se
Ons Dec 20 18:43:06 GMT 2006

http://www.ggsdata.se/

Jag diggar deras minidatorer med Ubuntu förinstallerat. De är snygga,
billiga och har ubuntu.  :)
http://www.ggsdata.se/pcmoder/sehtpc.html

I övrigt verkar de ha Ubuntu-boken också.
Jag vet med mig om att det här väl är reklam, men jag har för det första
inget med deras företag att göra och ville bara uppmärksamma er på att
det finns svenska företag som säljer ubuntu-datorer.  För er som är lite
av noviser, så kan sådant nog vara intressant.  Ring sådana företag och
hör med dem vilken sorts support de kan tänkas erbjuda. Vi på ubuntu-se
hjälper ju till i mån av tid och engagemang men företag som säljer varor
har ju visst incitament för att mer direkt ge viss support.  De står
uppsatta på Ubuntus "Marketplace" på ubuntu.com  för övrigt.

MVH Kent Nyberg