ShutDown problemet..

Rolf Edlund rolf_e at telia.com
Ons Dec 20 17:14:08 GMT 2006

Hej!

Börjar bli dj-t trött på Ubuntu 6.10. Tycker jag har kollat det mesta,
men hittar inte var felet kan sitta. Problemet är (som som många andra
tydligen oxå har) att systemet inte tas ner helt.

Tog bort "quiet splash" från GRUB, för att försöka få lite information
den vägen. Men tycker allt ser riktigt ut (dom 4 sista raderna):

  Terminating all remaining processes..
  Unmounting temporary filesystems
  Will now halt
  [371.378111] System halted

Googlat runt en del, men hittar ingen som har löst problemet. Någon i
listan som har bättre koll än jag, och kan styra mig i rätt riktning ?

Vill helst inte backa till 6.06.