Bankerna och Linux

Rolf Edlund rolf_e at telia.com
Sat Dec 16 12:17:05 GMT 2006

lör 2006-12-16 klockan 06:10 +0100 skrev Christian Larsson:
> Har jag missat något? Jag kör Ubuntu med firefox och har inget problem
> att använda mig av internetbanken (swedbanks).

Jag har heller inget problem med internetbanken. Men i detta fallet
gällde det _övriga_ företag.

Det är inte jag som har problem med Telia. Det är dom som har problem,
att vi inte kör M$ program. Så när man pratar med deras support, och
nämner att man använder något annat än M$. Så blir för det mesta
standardsvaret "vi har inte stöd för det". Och vägrar kategoriskt att
lämna ut någon information, Även om informationen man är ute efter blir
exakt den samma, som om man hade använt någon M$ produkt.

Men visst finns det dom som är vettiga även hos Telia, och förstår
problemet. Det ska jag inte förneka.