Re: Hastighet för Ubuntu-skivbränning

Kristoffer Lundén kristoffer.lunden at gmail.com
Sat Dec 2 11:44:01 GMT 2006

Vi hade nyligen den diskussionen ett antal personer på den skolan jag jobbar
på och vi kom fram till att det var flera år sen vi såg misslyckade eller
dåliga bränningar pga hastighet, de flesta av oss bränner i full sula och
har aldrig några problem. Vi tror därmed att det där med att bränna i lägre
hastigheter var en nödvändighet förr och mera "vidskepelse" som lever kvar
numera. Om det var sämre brännare eller skivor eller både och kan man ju
spekulera i...

Men om man vill vara verkligen verkligen säker, så ja, 16x ska väl
definitivt vara ok.

(Om någon har andra erfarenheter kan det vara lämpligt att säga ifrån så jag
inte orsakar en massa ölunderlägg i onödan med detta :))

-- Stoffe

On 12/2/06, Johan <liquoricetea at gmail.com> wrote:

> Nu när vi kommer börja bränna en del egna Ubuntuskivor till utskicken
> vill jag höra med er vad ni ser är en bra hastighet att bränna i..
>
> 16x ?
>
> //Johan

Kristoffer Lundén
✉ kristoffer.lunden at gmail.comkristoffer.lunden at gamemaker.nu