CD funkar inte

Karl Johan Pelo aspel at comhem.se
Sat Dec 2 11:29:14 GMT 2006

Hejsan Linuxvänner!
Ett problem som inte är ett Linuxproblem, men någon kanske ändå kan
hjälpa mig.
Det började med att tangentbordet (trådlös Logitech), som är kopplad
till PS2 på moderkortet slutade fungera. Fick låna en annan trådlös
Logitech, men inte heller den fungerade. Bytte moderkortet men det
hjälpte inte. Testade ett gammalt tangentbord med sladd och den
fungerade. Den nya moderkortet var en nyare modell och jag kunde inte
starta upp Kubuntu, så jag bytte tillbaka det gamla kortet. Allt verkar
fungera utom CDrom och DVD. De finns heltenkelt inte. Vad kan jag göra?
KJ