Angående denna mailinglista

Johan liquoricetea at gmail.com
Fre Dec 1 14:54:18 GMT 2006

Medlemsmötet tar enbart övergripande beslut och lägger sig inte i
detaljfrågor som om det ska finnas en eller två listor.

Och jag som ledare har redan tagit ett beslut som gör att det är öppet
att starta en ny lista:
> Men utöver det är min inställning till att när någon vill utöka någon
> verksamhet på Ubuntu Sverige att det, om det är i enlighet med Ubuntu
> Sveriges syfte och inte stör annan verksamhet, alltid är fritt fram.
Det citerade hade varit något som gått att ta upp på medlemsmötet. Jag
har däremot valt att ta detta beslut nu. Och det kan överklagas på
medlemsmötet om någon skulle vilja det. Men se då till att det har
diskuterats ordentligt innan.

Jag skrev i samma mail som citatet ovan detta:

> Så till detta med önskemålet om en separat maillista ställer jag mig
> som ledare positiv till om någon vill starta upp en ny maillista med
> ett smalare syfte, och den befintliga mallistan kan precis som förr
> vara öppen för allt när det gäller Ubuntu, även support.
>
> Men det behövs då någon som åtar sig att ordna så den ny listan blir
> installerad på servern, upplagd på hemsidan och modererad.
hälsn
/Johan Lundmark
ledare
Ubuntu Sverige