Användningsområdet för denna mailinglista

Göran janssongoran at telia.com
Fre Dec 1 10:30:11 GMT 2006

Jag håller med dig Lars.
Jag tror att en nybörjarlista skulle locka fler att prova.
De allra flesta "vågar" inte ställa sina frågor i en lista där de flesta
verkar kunna det mesta och pratar om saker som de flesta vanliga inte
fattar ett dyft av.
Och som Christoffer skrev att flera av hans vänner har installerat
Ubuntu men numer lämnat av olika skäl.
Listan behövs, inte bara för att ställa dumma frågor, utan även för att
locka, tipsa nybörjaren (och även andra intresserade) att våga prova och
även vilja fortsätta att använda programmen.
En lista med proffs skrämmer nog mer än den hjälper och sporrar nya att
fortsätta.
Göran