Ubuntu Breezy Badger-turné

Anders Wallenquist anders.wallenquist at kreawit.se
Sat Sep 24 17:44:53 BST 2005

Jan Braunisch wrote:

> Min skola skulle säkert kunna vara värd för turnén i Finspång. Min
> skola heter Curt Nicolin-gymnasiet och har ca 120 elever och drygt 15
> anställda. Skolan har en hel del resurser och tycker mycket om att
> synas i media. Dessutom brukar ledningen vara öppen för ny saker. Vi
> använder inte så mycket öppen källkod, men Firefox och 7-zip är
> installerat på de flesta datorerna. Det borde inte vara så svårt att
> övertyga skolan att den vill använda så mycket öppen källkod som
> möjligt. Den du ska kontakta om du är intresserad är:
>
> Anders Södergren, rektor
> [...]

Tack för idén Jan, har ett svagt minne av någon IT-ansvarig från din
skola som gick kurs i Etherreal i våras hos vår kollega Frendus på
Strandgatan i Linköping (det var inte du?). Självklart gick kursen på
Ubuntu (live-cdn) och vi informerade om Ubuntu samtidigt. Skall leta i
rullorna efter hans namn.

/Anders